Η λειψανοθήκη με τη δεξιά χείρα του Αγίου Πολυκάρπου, του Ιερομάρτυρος
Επισκόπου Σμύρνης. Το Άγιο Χέρι βρίσκεται σε στάση ευλογίας.
«Ὂταν ποιῆς εὐλογοῦσαν χεῖρα, μή σμίγης ὁμοῦ τούς τρεῖς δακτύλους, καθώς τινες ἀμαθεῖς ποιοῦσιν, ἀλλά μόνον τον μέγαν δάκτυλον μέ τόν παράμεσον.
Διότι ο ὂρθιος δάκτυλος, ὁ λεγόμενος δείκτης, καί τό λύγισμα τοῦ μέσου δακτύλου, το IC ἢτοι τό IHCOYC σημαίνουσι, ἢγουν ὁ ὀρθός το Ι καί ὁ καμπύλος το C.
Ὁ δέ μέγας δάκτυλος, ἢ ἀντίχειρ, καί ὁ παράμεσος, ἑνούμενοι ἀλλήλοις χιαστῶ τῶ τρόπω, τό στοιχεῖον Χ εἰκονίζουσι.
Τό δέ λύγισμα τοῦ μικροῦ δακτύλου, τό στοιχεῖον C σχεδιάζει.
Καί ὃλη ἡ χείρ τάς λέξεις IC XC ἢγουν Ἰησοῦς Χριστός σχηματίζει. Οὓτω, ὡς φαίνεται, ὑπό τοῦ Δημιουργοῦ οἱ Δάκτυλοι τῆς ἀνθρωπίνης χειρός ἐπλάσθησαν, ἳνα τό ὂνομα τοῦ Κυρίου φανερώνωσιν.»
Ο Φώτης Κόντογλου (πραγματικό όνομα Φώτιος Αποστολέλης: Αϊβαλί Μικράς Ασίας, 8 Νοεμβρίου 1895 – Αθήνα, 13 Ιουλίου 1965) ήταν έλληνας λογοτέχνης και ζωγράφος. Αναζήτησε την «ελληνικότητα», δηλαδή μία αυθεντική έκφραση, επιστρέφοντας στην ελληνική παράδοση, τόσο στο λογοτεχνικό όσο και στο ζωγραφικό του έργο. Είχε ακόμα σημαντικότατη συμβολή στον χώρο της βυζαντινής εικονογραφίας. Σήμερα θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Γενιάς του Τριάντα». Μαθητές του ήταν ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νίκος Εγγονόπουλος, κ.ά.
Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου/Αέναη επΑνάσταση
Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου/Αέναη επΑνάσταση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου