Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Πώς νιώθει ο δυσλεκτικός μαθητής στο κατώφλι του γυμνασίου;



learningtips-for-helping-kids-and-teens-with-homework-and-study-habitsΗ δυσλεξία δεν εξαφανίζεται όταν το παιδί μεγαλώνει. Οι δυσκολίες εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τον μαθητή και μαζί με την αδιαφορία και την άγνοια των περισσότερων εκπαιδευτικών, κάνουν την καθημερινότητα του εφήβουπραγματικά δύσκολη. Η πιο συνηθισμένη εικόνα ενός παιδιού με δυσλεξία μπαίνοντας στο γυμνάσιο είναι ο έλεγχος με χαμηλούς βαθμούς και φυσικά η απογοήτευση.
Το παιδί παρά τις προσπάθειες, παρά το γεγονός ότι διαβάζει ώρες ολόκληρες κάθε απόγευμα, δεν μπορεί να «φτάσει» σε απόδοση τους υπόλοιπους. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί το θεωρούν τεμπέλη, δεν του δίνουν σημασία, δεν το εξετάζουν καν προφορικά όπως ορίζει ο νόμος.
· Αργός ρυθμός ανάγνωσης και δυσκολία κατανόησης των κειμένων.
· Κούραση κατά την ανάγνωση, που εκδηλώνεται και ως τάση του παιδιού να ζητάει από άλλους να διαβάσουν το κείμενο.
· Συχνά ορθογραφικά λάθη.
· Δυσκολία αντιγραφής από τον πίνακα ή το βιβλίο και παραλείψεις λέξεων ή συλλαβών.
· Κείμενα με ανάμεικτα πεζά και κεφαλαία γράμματα.
· Κακή σχέση με τα σημεία στίξης.
· Δυσκολία με πολυσύλλαβες λέξεις και με λέξεις με συμφωνικές ακολουθίες.
· Αδυναμία σύνταξης εκθέσεων και γραπτών εργασιών, με οργάνωση και λογική ροή κι ελλιπής οργάνωση του θέματος.
· Λεξιλόγιο περιορισμένο στις λέξεις που ο μαθητής ξέρει ότι θα γράψει σωστά. Αντίθετα, δυνατότητα προφορικής περιγραφής γεγονότων.
· Δυσκολία σε δραστηριότητες που σχετίζονται με δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο και το χρόνο καθώς και την ανάκληση ακολουθιών.
· Δυσκολία καταγραφής των καίριων σημείων του μαθήματος.
· Δυσχέρεια στην εκμάθηση ξένων γλωσσών.
· Αποτυχία στα διαγωνίσματα, καθώς η απόδοση μειώνεται όταν ο μαθητής αισθάνεται την πίεση του χρόνου.
· Έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου