Οι εφαρμογές για smartphones κινητά τηλέφωνα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Mία από τις εφαρμογές αυτές είναι και το παιχνίδιQuizdom, το οποίο μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο έχει ξεπεράσει τους 1.000.000 χρήστες.
Συναντήσαμε τον Τριαντάφυλλο Ξυλούρη, εμπνευστή και δημιουργό της πετυχημένης εφαρμογής και μιλήσαμε για το πως εμπνεύστηκε το Quizdom, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ως προς την υλοποίησή του, το συγκριτικό του πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων αντίστοιχων εφαρμογών, το μυστικό επιτυχίας, αλλά και το όραμά του για το μέλλον.
Ο Τριαντάφυλλος σπούδασε Μαθηματικά στο Αννόβερο και στη συνέχισε απέκτησε τον διδακτορικό του τίτλο πάνω στα θεωρητικά Μαθηματικά, στη Βόννη. Ωστόσο, η ενασχόλησή του με τον προγραμματισμό ξεκίνησε όταν ήταν μόλις 13 ετών. "Όταν ήμουν 13 ετών ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον προγραμματισμό. Βέβαια, ποτέ μου δεν υπήρξα πολύ καλός προγραμματιστής και δεν είχα ασχοληθεί πάρα πολύ με το συγκεκριμένο αντικείμενο", μας είπε. "Όταν μεγάλωσα υπήρχαν ήδη οι πρώτες ΙΤ εταιρείες τύπου Amazon, ebay και αργότερα βγήκε και το facebook. Έτσι δειλά δειλά άρχισα και εγώ να θέλω να δημιουργήσω κάτι πάνω σε αυτό τον τομέα. Ξεκίνησα, λοιπόν στα 18 μου χρόνια, μία εταιρεία η οποία πουλούσε ιστοσελίδες. Στη συνέχεια καταπιάστηκα με διάφορα και πέρυσι πήρα την μεγάλη απόφαση να δημιουργήσω ένα μεγαλύτερο project", μας εξήγησε.
Πώς όμως κατέληξε στο να φτιάξει το Quizdom; "Εμένα μου άρεσαν ανέκαθεν πάρα πολύ οι εφαρμογές παιχνίδια-γνώσεων και είχα παρατηρήσει ότι τέτοια παιχνίδια είχαν μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό. Με το σκεπτικό αυτό ξεκίνησα μία έρευνα στην Ελλάδα, προκειμένου να εντοπίσω ποιες εφαρμογές υπάρχουν πάνω σε αυτό τον τομέα", τόνισε ο Τριαντάφυλλος. Και συνέχισε λέγοντας "Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι υπήρχε ένα μεγάλο κενό στην ελληνική αγορά σε ό,τι αφορά στις εφαρμογές παιχνίδια-γνώσεων. Aυτό είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσω μαζί με τους συνεργάτες μου ένα τέτοιο project, το Quizdom".
To Quizdom αποτελεί μία εφαρμογή για Αnroid και Ιphone κινητά. "Είναι ένα παιχνίδι γνώσεων πάρα πολύ διαδραστικό. Είναι ένα sofer quiz, γιατί παίζεις εναντίον άλλων και όχι εναντίον του υπολογιστή", όπως διευκρίνισε ο Τριαντάφυλλος. "Διαθέτει 20.000 ερωτήσεις με τις οποίες μπορείς να αποκτήσεις περισσότερες γνώσεις. Το συστήνω παρεμπιπτόντως και για όσους γράφουν πανελλήνιες".
Αυτή τη στιγμή το Quizdom το έχουν κατεβάσει το 25-30% των συσκευών smartphones που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Τι είναι όμως αυτό που καθιστά την συγκεκριμένη εφαρμογή τόσο πετυχημένη; "Πιστεύω ότι η επιτυχία έγκειται στον συνδυασμό του Quiz που αρέσει πολύ στον κόσμο και του Social. Ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι και από μόνος του επιτυχής. Επίσης, το γεγονός ότι δεν ανταγωνίζεται ο χρήστης τον υπολογιστή, αλλά άλλους παίκτες, δημιουργεί έναν εθισμό, για τον λόγο αυτό και κολλάει αμέσως με το συγκεκριμένο παιχνίδι".
Όμως κάθε project όσο καλά και να είναι δουλεμένο από την αρχή, εμφανίζει κάποιες δυσκολίες στην εφαρμογή του. Το ίδιο συνέβη και με το Quizdom. "Οι δυσκολίες που μας παρουσιάστηκαν σχετίζονταν με τον προγραμματισμό. Προσπαθήσαμε να κάνουμε την εφαρμογή με τα λιγότερα λάθη, αλλά δυστυχώς υπήρξαν αρκετά προβλήματα. Επίσης, στην αρχή η εφαρμογή ανέβηκε πάρα πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην αντέξει ο server εξαιτίας της μεγάλης επισκεψιμότητας. Έπρεπε λοιπόν, να τον αναβαθμίσουμε και να αλλάξουμε ορισμένες λειτουργίες της εφαρμογής, προκειμένου να μην αντιμετωπίσουμε ξανά το ίδιο πρόβλημα. Επιπλέον, δυσκολευτήκαμε στην αρχή να δημιουργήσουμε πολλές ερωτήσει που να έχουν ενδιαφέρον".
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στη Γερμανία διότι ο Τριαντάφυλλος, εξαιτίας των σπουδών του, γνώριζε καλύτερα το γερμανικό σύστημα. Όπως μας επισήμανε συγκεκριμένα "Η εφαρμογή προσφέρεται νομικά μέσω των Appstores. H εταιρεία διαθέτει την εφαρμογή μέσω του Appstore της Google και του Αppstore της Αpple που έχουν έδρα Λουξεμβούργο και Ιρλανδία αντίστοιχα. Έπειτα, ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή είτε από την Google στην Ιρλανδία είτε από το Facebook στο Λουξεμβούργο".
Τα άτομα που εργάζονται για αυτό το project δεν είναι πάντοτε τα ίδια. Ο Τριαντάφυλλος ασχολείται με το Quizdom full time, ενώ πάντα εργάζονται παράλληλα 5-6 άτομα.
Το Quizdom διατίθεται δωρεάν. Παρόλα αυτά έχει αρκετά έσοδα από τις διαφημίσεις και από τις in app αγορές. "Αν κάποιος δεν επιθυμεί να βλέπει τις διαφημίσεις και θέλει να έχει και μερικές παραπάνω λειτουργίες, αγοράζει ένα μικρό πακέτο, το οποίο κοστίζει από 1 έως και 5 ευρώ", μας εξήγησε ο Τριαντάφυλλος.
To πιο σπουδαίο για μία εφαρμογή, σύμφωνα με τον ίδιο είναι η έρευνα που θα πρέπει να προϋπάρξει του προϊόντος και η πάρα πολλή δουλειά. "Αυτό που είναι απαραίτητο για ένα online προιόν είναι να εφαρμόσεις μερικά τεστ σε χρήστες, προκειμένου να επιλέξεις το design της εφαρμογής, το όνομά της και ορισμένες λειτουργίες της". Όπως τόνισε ο Τριαντάφυλλος το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να δημιουργήσει ένα προϊόν που να αρέσει στον ίδιο, μη λαμβάνοντας υπόψιν το καταναλωτικό κοινό. "Για τα προϊόντα που πουλάς στο διαδίκτυο αποφασίζει ο τελικός χρήστης, οπότε πρέπει να ξεχάσεις αυτά που σου αρέσουν και απλά να κάνεις αυτό που θέλει η πλειοψηφία, επειδή στο τέλος θα χρειαστείς ένα πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών".
Τέλος, ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης δεν παρέλειψε να μας μίλησε και για το όραμά του για το μέλλον. "Σε αυτό που στοχεύουμε κυρίως είναι να δημιουργήσουμε και άλλες λειτουργίες στο παιχνίδι, έτσι ώστε να κρατήσουμε το ενδιαφέρον των χρηστών για το Quizdom, αμείωτο. Ταυτόχρονα, σκοπεύουμε να βγάλουμε την εφαρμογή και σε άλλες γλώσσες, όμως αυτό θέλει αρκετή δουλειά ακόμα".
ΠΗΓΗ http://www.epixeiro.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου