Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Εκδηλώσεις στη μνήμη του σμηναγού Κ. Ηλιάκη

Εκδηλώσεις στη μνήμη του σμηναγού Κ. ΗλιάκηΤη μνήμη του σμηναγού Κωνσταντίνου Ηλιάκη, που σκοτώθηκε στις 23 Μαΐου 2006, στην προσπάθειά του να αναγνωρίσει και να αναχαιτίσει τουρκικό αεροσκάφος που είχε εισέλθει στο FIR Αθηνών, τίμησαν οι κάτοικοι της Καρπάθου, στο πλαίσιο εκδηλώσεων τιμής και μνήμης που συνδιοργάνωσαν η Πολεμική Αεροπορία και οι δήμοι Καρπάθου και Χανίων.
Στις εκδηλώσεις το "παρών" έδωσαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, οι βουλευτές Δωδεκανήσου Βασίλης Υψηλάντης και Τσαμπίκα Ιατρίδη, εκπρόσωποι της στρατιωτικής ηγεσίας, της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, της περιφέρειας Κρήτης και του δήμου Χανίων.

«Πρόεδρε, σεβασμό στο δημοψήφισμα»

Δημιουργία νέας ανάρτησηςΔημιουργία νέας ανάρτησηςΤου ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ sakisapostolakis0@gmail.com
Στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια μεταφέρει τις επόμενες μέρες το μήνυμα του δημοψηφίσματος της Θεσσαλονίκης κατά της πώλησης της ΕΥΑΘ η Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ Κ.Μ.).
Το 98% των Θεσσαλονικιών ψήφισε υπέρ της διατήρησης του νερού ως δημόσιου αγαθούΤο 98% των Θεσσαλονικιών ψήφισε υπέρ της διατήρησης του νερού ως δημόσιου αγαθούΜάλιστα θα ζητήσει από τον Κ. Παπούλια να ενεργήσει και από την πλευρά του ώστε να γίνει σεβαστή η άποψη των Θεσσαλονικέων, που κατά 98% είναι αντίθετοι στην πώληση της ΕΥΑΘ.

Τελεσίγραφο Πούτιν στο Κίεβο για τη νέα αιματοχυσία

Τελεσίγραφο Πούτιν στο Κίεβο για τη νέα αιματοχυσία

Απειλούν με ένοπλη δράση και οι πολίτες της ανατολικής Ουκρανίας.
Τελεσίγραφο στην πραξικοπηματική κυβέρνηση του Κιέβου έστειλε ο ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, να σταματήσει την αιματοχυσία στην ανατολική Ουκρανία, όπου το τελευταίο διάστημα, κυβερνητικές δυνάμεις και παραστρατιωτικές ομάδες ακροδεξιών στοιχείων, σπέρνουν τον θάνατο στο ρωσόφωνο πληθυσμό της περιοχής του Ντονιέτσκ.
Ο ρώσος πρόεδρος ζήτησε με επιτακτικό τόνο την άμεση παύση των επιχειρήσεων, των κυβερνητικών δυνάμεων του Κιέβου, διαφορετικά όπως άφησε να εννοηθεί η Μόσχα θα απαντήσει σκληρά. Νωρίτερα, μετά την ανακοίνωση των εκατοντάδων νεκρών κυρίως αμάχων και ανθρώπων της πολιτοφυλακής σε Σλαβιάνσκ και Μαριούπολη, στον ίδιο τόνο κινήθηκαν και οι δηλώσεις του ρώσου υπουργού των εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, ο οποίος απηύθυνε έκκληση για τερματισμό της βίας.

Ταινία για το ρωμέικο νεκροταφείο της Πόλης στο Σισλί

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον ΝΙΚΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ
Σε ένα αληθινό μουσείο αρχιτεκτονικής και γλυπτικής ενός χαμένου σήμερα Ελληνισμού, στο Σισλί, το μεγαλύτερο ελληνοορθόδοξο κοιμητήριο της Κωνσταντινούπολης, στην καρδιά της Πόλης, απέναντι από το εμπορικό κέντρο Cevahir, είναι αφιερωμένη η ταινία «Τότε οι νεκροί πεθαίνουνε, όταν τους λησμονάνε», παραγωγή: White Room, σκηνοθεσία: Αγγελική Αριστομενοπούλου, μουσική: Μίμης Πλέσσας, παρουσίαση: Σία Κοσιώνη.
Μνημεία Μιλτ. Νεγρεπόντη και Νικ. Ζαρίφη. Η ιστορία ενός τόπου μέσα από τις ένδοξες στιγμές τουΜνημεία Μιλτ. Νεγρεπόντη και Νικ. Ζαρίφη. Η ιστορία ενός τόπου μέσα από τις ένδοξες στιγμές του

Ο Σαμαράς και ......η αλήθεια

Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Αυτό είναι το αρχαιότερο κλήμα στον κόσμο. Το είχε περιγράψει και ο Παυσανίας!..

klima_pausania 2
Το κλήμα (Vitis vinifera) υπολογίζεται ότι είναι περίπου 3000 ετών  και σίγουρα είναι πάνω από 2200 ετών, αφού ήδη από το 160 π.Χ. ο Παυσανίας το αναφέρει ως «αξιοπερίεργο φαινόμενο», λόγω του μεγέθους του! Ο ιστορικός είχε επισκεφθεί την περιοχή για να διαπιστώσει εάν ισχύει η φήμη ότι οι πέστροφες του ποταμού Αροάνειου κελαηδούσαν, όπως το πουλί, τσίχλα.

Έρευνα: Πόσες γλώσσες συνολικά ομιλούνται στην Τουρκία;

Η Ελληνική, τα ποντιακά και άλλες 26 γλώσσες ομιλούνται στην Τουρκία 

Η Ελληνική, τα ποντιακά και άλλες 26 γλώσσες ομιλούνται στην Τουρκία, σύμφωνα με έρευνα που έκανε το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο ΑΝΚΑ.
Στο σχετικό τηλεγράφημα γίνεται αναφορά στον κανονισμό που ενέκρινε το τουρκικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο σχετικά με ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές σε όλες τις γλώσσες που ομιλούνται στην Τουρκία.
Το πρακτορείο τονίζει ότι τέτοιας μορφής εκπομπές θα μπορούν να γίνουν στις 28 αυτές γλώσσες. Εκτός από τις γλώσσες, το ΑΝΚΑ αναφέρει και τις περιοχές όπου ομιλούνται αυτές.

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΑΝ ΘΕΣ...

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΑΝ ΘΕΣ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Γιὰ ἀρκετὸ καιρὸ μὲ βασάνιζαν λογισμοί, γιατί νὰ μὴ γίνω κι ἐγὼ μοναχὸς νὰ ἀφιερωθῶ τελείως στὸν Θεό, ἀλλὰ παντρεύτηκα καὶ μὲ τὰ παιδιὰ ποὺ ἔκανα δεσμεύτηκα καὶ δὲν μπορῶ νὰ κάνω τίποτα καλὸ γιὰ τὸν Θεό. Μὲ αὐτὲς καὶ περισσότερες σκέψεις, πῆγα μιὰ μέρα στὸν Παππούλη καὶ ἀφοῦ ἐξομολογήθηκα τὶς διάφορες ἁμαρτίες ποὺ εἶχα, γιατὶ ὅλο ἁμαρτίες ἔκανα καὶ κάνω, μοῦ λέει, χωρὶς νὰ τοῦ πῶ τίποτα γι’ αὐτὸ τὸ θέμα:
“Ἄντε φύγε τώρα καὶ μὴ τὰ σκέπτεσαι αὐτά. Ἄσ’ τα, δὲν εἶναι γιὰ σένα. Μοναστήρι εἶναι καὶ τὸ σπίτι σου, ἂν θές. Δὲν διαφέρει σὲ τίποτα ἀπ’ αὐτό. Ἀρκεῖ νὰ κάνεις αὐτὰ ποὺ σοῦ λέω. Δὲν εἶναι ὁ χῶρος ποὺ κάνει τὸ Μοναστήρι. Εἶναι ὁ τρόπος. Πήγαινε, νὰ προσεύχεσαι καὶ νὰ κάνεις ὑπομονὴ σὲ ὅλα”.

* * *

Κάποιοι ἀδελφοὶ ἀπὸ ἕνα μοναστήρι στὸν κόσμο ρώτησαν τὸν Γέροντα ἂν μποροῦσαν νὰ προκόψουν στὸν κόσμο ἢ θὰ ἦταν καλύτερα γι’ αὐτοὺς καὶ πιὸ συμφέρον γιὰ τὴν ψυχή τους νὰ βρίσκονται στὸν Ἄθωνα, ποὺ εἶναι κατ’ ἐξοχὴν τόπος ἡσυχαστικός. Ἐκεῖνος τοὺς ἀπάντησε:
“Ἂν κανεὶς βρίσκεται στὴν Ὁμόνοια κι ἔχει περιμαζωμένο τὸν νοῦ του, εἶναι σὰν νὰ βρίσκεται στὸν Ἄθωνα. Κι ἂν κανεὶς βρίσκεται στὸν Ἄθωνα, καὶ δὲν ἔχει περιμαζωμένο τὸν νοῦ του, εἶναι σὰν βρίσκεται στὴν Ὁμόνοια”.

http://anthologioxr.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html

.....~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Γιὰ ἀρκετὸ καιρὸ μὲ βασάνιζαν λογισμοί, γιατί νὰ μὴ γίνω κι ἐγὼ μοναχὸς νὰ ἀφιερωθῶ τελείως στὸν Θεό, ἀλλὰ παντρεύτηκα καὶ μὲ τὰ παιδιὰ ποὺ ἔκανα δεσμεύτηκα καὶ δὲν μπορῶ νὰ κάνω τίποτα καλὸ γιὰ τὸν Θεό. Μὲ αὐτὲς καὶ περισσότερες σκέψεις, πῆγα μιὰ μέρα στὸν Παππούλη καὶ ἀφοῦ ἐξομολογήθηκα τὶς διάφορες ἁμαρτίες ποὺ εἶχα, γιατὶ ὅλο ἁμαρτίες ἔκανα καὶ κάνω, μοῦ λέει, χωρὶς νὰ τοῦ πῶ τίποτα γι’ αὐτὸ τὸ θέμα:
“Ἄντε φύγε τώρα καὶ μὴ τὰ σκέπτεσαι αὐτά. Ἄσ’ τα, δὲν εἶναι γιὰ σένα. Μοναστήρι εἶναι καὶ τὸ σπίτι σου, ἂν θές. Δὲν διαφέρει σὲ τίποτα ἀπ’ αὐτό. Ἀρκεῖ νὰ κάνεις αὐτὰ ποὺ σοῦ λέω. Δὲν εἶναι ὁ χῶρος ποὺ κάνει τὸ Μοναστήρι. Εἶναι ὁ τρόπος. Πήγαινε, νὰ προσεύχεσαι καὶ νὰ κάνεις ὑπομονὴ σὲ ὅλα”.
* * *

Το εξιτήριο το υπογράφει όχι γιατρός αλλά ένας Άγιος! Αγιος Ιωάννης ο Ρώσσος

 agios_iwannis_o_rwsos.jpg
  
Δύο ώρες περίπου προσευχόταν κλαίγοντας ο κ. Κωνσταντίνος Πολυχρονίου, ανώτερος κρατικός υπάλληλος μπροστά στη Λάρνακα του Οσίου Ρώσου. 

Φορούσε πιζάμες και ένα ταξί τον περίμενε στην Βορεινή πύλη της Εκκλησίας. Όταν τελείωσε τη μυστική του συνομιλία με τον Όσιο, ξεκίνησε με αργά βήματα, σέρνοντας τις παντόφλες στο δάπεδο και προχωρούσε προς την έξοδο. 

Τον σταμάτησε ένας ιερέας της μονής και τον ρώτησε γιατί έκλαιγε τόση ώρα, γιατί δεν ήταν ντυμένος κανονικά και ήρθε στην εκκλησία με πιζάμες και αν... 
επιθυμούσε νατου έδινε δωμάτιο στον ξενώνα να αναπαυθεί για λίγο αν το είχε ανάγκη. 
- Όχι πάτερ, απάντησε και συνέχισε, με ξεκούρασε για πολλά χρόνια ο Άγιος, αυτός, ο μεγάλος και θαυματουργός γιατρός που υπηρετείτε. Σήμερα το πρωί στον «Ευαγγελισμό», στο Νοσοκομείο, ήρθε η γυναίκα μου να με δει.

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ

Ν. Λυγερός - Ημέρα Μνήμης Γενοκτονίας Ποντιακού Ελληνισμού. 19/05/2014

Διάλεξη του Νίκου Λυγερού στην κεντρική εκδήλωση της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος για την ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Πλατεία Αγ. Σοφίας, Θεσσαλονίκη. Δευτέρα 19 Μαΐου 2014, ώρα: 19:00

Articles & Analyses Génocide
http://www.lygeros.org/section.php?na...

Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Η ετυμολογία της γενοκτονίας


Πολλοί πιστεύουν στον ελλαδικό χώρο ότι η λέξη γενοκτονία είναι ελληνική. Αν εξετάσουν όμως την ετυμολογία της, θα αντιληφθούν ότι η επινόηση του Raphaël Lemkin βασίστηκε σε δύο ρίζες για να κατασκευάσει αυτή τη διεθνή ορολογία μέσω των αγγλικών. Έτσι όπως το εξηγεί ο ίδιος επέλεξε μια ελληνική ρίζα και μια λατινική για να δημιουργήσει τη λέξη genocide. Πιο σημαντικό ακόμα είναι ότι εμπνεύστηκε από τα γεγονότα που χαρακτηρίζονται πλέον ως γενοκτονία των Αρμενίων και γενοκτονία των Ελλήνων. Με άλλα λόγια η λέξη γενοκτονία χρωστά την ύπαρξή της σε αυτά και όχι στη γενοκτονία των Εβραίων που είναι μεταγενέστερη και στην οποία εφαρμόστηκε η λέξη εκ των υστέρων. Δυστυχώς αυτό το νοητικό σχήμα είναι σπάνια γνωστό ακόμα και στον χώρο της νομικής. Πάντως αυτή η προσέγγιση σημαίνει πρακτικά ότι κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιεί την λέξη γενοκτονία ακόμα και σε αφαιρετικό επίπεδο, αναγνωρίζει έμμεσα τη γενοκτονία των Αρμενίων και τη γενοκτονία των Ελλήνων. Αυτό το χαρακτηριστικό στοιχείο δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς, ενώ βρίσκεται η πηγή στα αρχεία του Lemkin στη βιβλιοθήκη του Κογκρέσου στη Washington και είναι προσβάσιμη μέσω διαδικτύου. Αν το συνειδητοποιήσουμε όλοι μας θα μας δώσει στοιχεία για να θεμελιώσουμε μια στρατηγική αναγνώρισης πιο αποτελεσματική και θα διευκολύνει τις σχέσεις μας όταν προσπαθούμε να πείσουμε άλλες χώρες να μας αναγνωρίσουν. Στην πραγματικότητα, αρκεί για μας να δείξουμε τα κείμενα του Lemkin για να δούμε και να δουν ότι ο ίδιος ο ορισμός της γενοκτονίας βοηθά τις προσπάθειές μας, αφού η ίδια η ετυμολογία δικαιώνει επί της ουσίας τις θέσεις μας πάνω στο θέμα της ιστορικής αναγνώρισης. Αλλά δίνει επίσης ένα πλαίσιο, όπου μπορούμε να σκεφτούμε κι άλλες δράσεις που θα βασίζονται πάνω στο έργο του Lemkin.

email: w@lygeros.org

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO....