Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Ο Απόστολος της Κυριακής 5 Απριλίου 2014 - Κυριακή των Βαΐων

apostΑδελφοί,
νὰ χαίρεστε πάντοτε
μὲ τὴ χαρὰ ποὺ δίνει
ἡ κοινωνία μὲ τὸν Κύριο.
Θὰ τὸ πῶ καὶ πάλι·
νὰ χαίρεστε.


(Φιλιπ. δ´ 4-9) 
Αδελφοί, χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. Τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν γνωσθήτω πᾶσιν ἀνθρώποις. ῾Ο Κύριος ἐγγύς. Μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ᾿ ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν. Καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν καὶ τὰ
νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ. Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί, ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις ἔπαινος, ταῦτα λογίζεσθε· ἃ καὶ ἐμάθετε καὶ παρελάβετε καὶ ἠκούσατε καὶ εἴδετε ἐν ἐμοί, ταῦτα πράσσετε· καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ᾿ ὑμῶν.

Απόδοση σε απλή γλώσσα

Εντυπωσιακές χημικές αντιδράσεις, που δεν διδαχθήκαμε στο σχολείο (μέρος 1ο)

Το εξαφθοριούχο θείο είναι ένα αέριο τόσο πυκνό που κάνει τα στερεά να επιπλέουν

4

Η επονομαζόμενη «κρητική ασπιρίνη» σε ένα μήνα στα ράφια των φαρμακείων της Ελλάδας – Τι μας είπε ο καθηγητής κ. Λιονής

Ρεπορτάζ: Γιάννης Αγγελάκης 

| Τα μέσα ενημέρωσης το ονόμασαν «κρητική ασπιρινή». Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Λιονής, επικεφαλής της ομάδας έρευνας για το σκεύασμα από τα τρία κρητικά βότανα, θέλει να είναι προσεκτικός, και μας είπε ότι κακώς ονομάστηκε έτσι αφού δεν είναι φάρμακο αλλά σκεύασμα:

Η Ανάσταση του Αγίου Λαζάρου

"Η Ανάσταση του Αγίου Λαζάρου

Το Σάββατο του Λαζάρου κατέχει ξεχωριστή θέση στο λειτουργικό ημερολόγιο. Δεν ανήκει στις σαράντα ημέρες της μετάνοιας της Μ. Τεσσαρακοστής ούτε και στις οδυνηρές ημέρες της Μ. Εβδομάδας, αυτές που αρχίζουν από τη Μ. Δευτέρα και τελειώνουν τη Μ. Παρασκευή. Μαζί με την Κυριακή των Βαΐων συνθέτουν ένα σύντομο χαρούμενο πρελούδιο των γεμάτων πόνο ημερών που ακολουθούν. Δύο σημαντικά περιστατικά συνδέονται με τη Βηθανία: εκεί ανέστησε τον Λάζαρο και από εκεί ξεκίνησε ο Ιησούς την πορεία και άνοδο Του προς τα Ιεροσόλυμα.

Η ανάσταση του Λαζάρου είναι ένα γεγονός που, όπως θα δούμε, έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία. Συνδέεται μυστηριωδώς με την Ανάσταση του Κυρίου μας και παίζει, ως προς αυτή, το ρόλο μιας έμπρακτης προφητείας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Λάζαρος μας παρουσιάζεται στο κατώφλι της Μ. Εβδομάδας αναστημένος, ως προάγγελος της νίκης του Χριστού επί του θανάτου, όπως ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, παραμονές των Θεοφανείων, προανήγγειλε τον Επιφανέντα Χριστό. Πέρα όμως από τον πρωταρχικό αυτό χαρακτήρα της, η ανάσταση του Λαζάρου έχει και κάποιες δευτερεύουσες πτυχές τις οποίες είναι χρήσιμο να εξετάσουμε:
Η ανάσταση του Λαζάρου αναγγέλλει την ανάσταση των νεκρών η οποία έρχεται ως συνέπεια της Αναστάσεως του Κυρίου: « Λάζαρον τεθνεώτα τετραήμερον ανέστησας εξ Άδου, Χριστέ, προ του σου θανάτου διασείσας του θανάτου το κράτος και δι’ ενός προσφιλούς την πάντων ανθρώπων προμηνύων εκ φθοράς ελευθερίαν». Το Σάββατο του Λαζάρου είναι, κατά κάποιο τρόπο, η εορτή όλων των νεκρών. Μας δίνει την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε και να συγκεκριμενοποιήσουμε την πίστη μας στην Ανάσταση. Ο Κύριός μας, τονώνοντας το ηθικό της Μάρθας, μας δίνει σχετικά με τους κεκοιμημένους μας μια πολύτιμη διδασκαλία. Είπε στη Μάρθα: « Αναστήσεται ο αδελφός σου». Η Μάρθα απάντησε: « Γνωρίζω ότι ο αδελφός μου θα αναστηθεί κατά τη γενική ανάσταση της εσχάτης ημέρας». Και ο Ιησούς ανταπάντησε: « Εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή». Η πίστη της Μάρθας ήταν ανεπαρκής σε δύο σημεία. Προέβαλε στο μέλλον, και μόνο στο μέλλον, την ανάσταση του αδελφού της και, δεύτερον, δεν αντιλαμβανόταν αυτή την ανάσταση παρά μόνο σε σχέση με ένα γενικό νόμο. Ο Ιησούς όμως της δείχνει ότι η ανάσταση είναι ένα γεγονός ήδη παρόν, επειδή Αυτός δεν προξενεί απλώς, αλλά είναι η ανάσταση και η ζωή. Οι κεκοιμημένοι μας ζουν διά και εν Χριστώ. Η ζωή τους συνδέεται με την προσωπική παρουσία του Χριστού και εκδηλώνεται εν αυτή. Εάν θελήσουμε να ενωθούμε πνευματικά με ένα κεκοιμημένο αδελφό μας που αγαπούσαμε πολύ, δεν θα προσπαθήσουμε να τον ζωντανέψουμε στη φαντασία μας, αλλά θα έρθουμε σε επικοινωνία με τον Ιησού και εν Αυτώ θα τον βρούμε.
Η ανάσταση του Λαζάρου είναι μια θαυμάσια επεξήγηση του χριστολογικού δόγματος. Μας δείχνει πώς, στο πρόσωπο του Ιησού, η θεία και η ανθρώπινη φύση ενώνονται χωρίς να συγχέονται: «Ανάστασις και ζωή των ανθρώπων υπάρχων, Χριστέ, εν τω μνήματι Λαζάρου επέστης, πιστούμενος ημίν τας δύο ουσίας σου». Αφενός, στον Ιησού ο άνθρωπος μπορεί να λυγίσει μπροστά στη συγκίνηση και να θλιβεί για την απώλεια ενός φίλου: « Εδάκρυσεν ο Ιησούς. Έλεγον δε οι Ιουδαίοι, ίδε πως εφίλει αυτόν». Αφετέρου, ο Θεός, εν Χριστώ, μπορεί να διατάξει τον θάνατο ως έχων εξουσία: « Φωνή μεγάλη εκραύγασε• Λάζαρε, δεύρο έξω. Και εξήλθεν ο τεθνηκώς…».
Τέλος, η ανάσταση του Λαζάρου παρακινεί τον αμαρτωλό να ελπίζει ότι, ακόμη και αν είναι πνευματικά νεκρός, μπορεί να ξαναζήσει: « Καμέ, φιλάνθρωπε, νεκρόν τοις πάθεσιν, ως συμπαθής εξανάστησον, δέομαι». Είναι κάποιες φορές που μια τέτοια πνευματική ανάσταση φαίνεται εξίσου αδύνατη όπως και η ανάσταση του Λαζάρου: « Κύριε, ήδη όζει, τεταρταίος γαρ εστί». Όλα όμως είναι δυνατά για τον Ιησού, από το να μεταστρέψει τον πιο σκληρόκαρδο αμαρτωλό μέχρι να αναστήσει ένα νεκρό: « Λέγει ο Ιησούς, άρατε τον λίθον…».
Να λιοπόν τι θα μάθουμε, αν πάμε το Σάββατο αυτό στη Βηθανία, στον τάφο του Λαζάρου. Εμείς όμως δεν θέλουμε να συναντήσουμε τον Λάζαρο. Θέλουμε να συναντήσουμε στη Βηθανία τον Ιησού και να ξενινήσουμε μαζί Του τη φετινή Μ. Εβδομάδα. Μας προσκαλεί ο ίδιος και μας περιμένει. Η Μάρθα ήρθε κρυφά να πει στην αδελφή της: « Ο διδάσκαλος πάρεστι και φωνεί σοι». Και η Μαρία « ως ήκουσεν, εγείρεται ταχύ και έρχεται προς Αυτόν». Ο Κύριος με καλεί. Θέλει κατά τις ημέρες του Πάθους Του να μην τον εγκαταλείψω. Θέλει, αυτές ακριβώς τις μέρες να αποκαλυφθεί σε μένα – που μπορεί ήδη να «όζω» – με ένα τρόπο καινούριο και υπέροχο. Κύριε, έρχομαι.


( Lev Gillet,ενός Μοναχού της Ανατολικής Εκκλησίας,  Πασχαλινή κατάνυξη, Εκδ. ΑΚΡΙΤΑΣ ( Φεβρουάριος 2009) σ. 51- 55).

[Το εσωτερικό του τάφου. Δεξιά η σκάλα που κατεβαίνει είναι ο νεκρικός θάλαμος]"

Το Σάββατο του Λαζάρου κατέχει ξεχωριστή θέση στο λειτουργικό ημερολόγιο. Δεν ανήκει στις σαράντα ημέρες της μετάνοιας της Μ. Τεσσαρακοστής ούτε και στις οδυνηρές ημέρες της Μ. Εβδομάδας, αυτές που αρχίζουν από τη Μ. Δευτέρα και τελειώνουν τη Μ. Παρασκευή. Μαζί με την Κυριακή των Βαΐων συνθέτουν ένα σύντομο χαρούμενο πρελούδιο των γεμάτων πόνο ημερών που ακολουθούν. Δύο σημαντικά περιστατικά συνδέονται με τη Βηθανία: εκεί ανέστησε τον Λάζαρο και από εκεί ξεκίνησε ο Ιησούς την πορεία και άνοδο Του προς τα Ιεροσόλυμα.

Διευρυμένο ωράριο στο μουσείο του Δίου

Με διευρυμένο ωράριο λειτουργούν από χθες το αρχαιολογικό μουσείο και ο αρχαιολογικός χώρος του Δίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου  Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

Το διευρυμένο ωράριο θα ισχύσει από την 1η Απριλίου έως την 31η Οκτωβρίου 2015 και αφορά σε Αρχαιολογικούς Χώρους, Μουσεία και Μνημεία. 

ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ N.A.S.A ΕΧΕΙ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ( ΒΙΝΤΕΟ )

ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ N.A.S.A ΕΧΕΙ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ( ΒΙΝΤΕΟ ) Πρόκειται για το πρώτο τηλεοπτικό αφιέρωμα στο βουνό των Θεών, του ελληνοαμερικανικού οργανισμού Εllopia Media Group, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, σε συνεργασία με τo δίκτυο PBS της αμερικανικής δημόσιας τηλεόρασης.

Πρόκειται για το πρώτο τηλεοπτικό αφιέρωμα στο βουνό των Θεών, του ελληνοαμερικανικού οργανισμού Εllopia Media Group, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, σε συνεργασία με τo δίκτυο PBS της αμερικανικής δημόσιας τηλεόρασης.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η δημοσιογράφος Αθηνά Κρικέλη. Το μίνι ντοκιμαντέρ αναφέρεται στην ιστορία του Ολύμπου, αλλά και τους τρόπους ανάβασής του από την περιοχή Ελασσόνα, της Θεσσαλίας. Με την συμβολή της ΝΑΣΑ το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει πλάνα από δορυφόρο, αλλά και από το βουνό/ηφαίστειο Όλυμπος που βρίσκεται στον πλανήτη Άρη.
Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ έχει κάτι ιδιαίτερο: Μας ξεναγεί στο βουνό των Θεών από τη μεριά της Ελασσόνας. Γι” αυτό και ονομάζεται:

8 δημιουργικοί τρόποι να κάνουμε τους απρόθυμους μαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο

boyreading

8 Creative Ways to Get Reluctant Readers to Read     

   
www.edudemic.com

Μετάφραση       www.fresheducation.gr    Παντέρας Νίκος


Διάλειμμα για ανάγνωση

Oι μαθητές συνδέουν συχνά την ανάγνωση με την πλήξη και την τιμωρία . Γι ‘ αυτό είναι σημαντικό να μετατραπεί η ανάγνωση σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα. Είναι χρήσιμο λοιπόν να «κλέψουμε» λίγο χρόνο από το μάθημα της ημέρας για ανάγνωση βιβλίων. Αν τους επιτρέψουμε να επιλέξουν και το βιβλίο που θέλουν, θα αισθάνονται την ανάγνωση περισσότερο ως πηγή διασκέδασης.

Κυριακή 5 Απριλίου. Ο κ. Κώστας Μπιλιαδέρης ο επόμενος ομιλητής για την Ομάδα Επιστημόνων Κολινδρού


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  -  Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

       Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση - ομιλία, που οργανώνεται από την Ομάδα Επιστημόνων Κολινδρού σε συνεργασία με τoν Δήμο Πύδνας -  Κολινδρού:

Δύο Κρητικοί και οι ξένες γλώσσες (ανέκδοτο)


Σε μιά ραχούλα καθόνταν ο Σήφης και ο Μανούσος και αγνάντευαν την δύση του ήλιου στον Ψηλορείτη. Κάποια στιγμή πλησιάζει ένας τουρίστας καί τους λέει:
 – Ντου γιου σπικ ιγκλις; 
Κοιτιώνται οι δυό τους και απαντάει ο Μανούσος:

ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ - 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ο Θεός αγάπησε με μια τέτοια αγάπη τον κόσμο,
ώστε πρόσφερε τον Υιό του τον Mονογενή, για να μη χαθεί ο καθένας που πιστεύει σε αυτόν αλλά να έχει ζωή αιώνια." (Κατά Ιωάννην 3:16).
ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ - 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Μονές του Αγιου Ορους μέσα από το φακό του Γιώργου Χολιαστού (ΦΩΤΟ)

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από Μονές του Αγίου Ορους θέλησε να μοιραστεί με όλους τους αναγνώστες του ΑΓΙΟΡΕΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ ο κ.Γιώργος Χολιαστός, ο οποίος απαθανάτισε με τον φωτογραφικό του φακό τις Μονές Ιβήρων, Σταυρονικήτα, Ξενοφώντος και Παντοκράτορα.
Δείτε τις φωτογραφίες…