Μετάφραση Παντέρας Νίκος Πε 70 www.fresheducation.gr
Ήρθε η ώρα που η Φινλανδία είναι έτοιμη να ξεκινήσει ένα από τα πιο ριζοσπαστικά προγράμματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Μόνο χώρες της Άπω Ανατολής, όπως η Σιγκαπούρη και η Κίνα ξεπερνούν το σκανδιναβικό έθνος στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) .
Όλοι οι εμπειρογνώμονες της εκπαίδευσης από όλο τον κόσμο υποκλίνονταν ως τώρα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας και προσπαθούσαν να εντοπίσουν και να αντιγράψουν το μυστικό της επιτυχίας του. Ήρθε όμως και η ώρα που η Φινλανδία είναι έτοιμη να ξεκινήσει ένα από τα πιο ριζοσπαστικά προγράμματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης . Στόχος αυτής της μεταρρύθμισης είναι η αλλαγή της παραδοσιακής διδασκαλίας , που ήταν προσανατολισμένη σε συγκεκριμένα παραδοσιακά θέματα διδασκαλίας, σε θέματα που θα εξυπηρετούν τις συγκεκριμένες επαγγελματικές κατευθύνσεις που επιλέγουν οι εκπαιδευόμενοι. “Αυτή πρόκειται να είναι μια μεγάλη αλλαγή στον τομέα της εκπαίδευσης στη Φινλανδία, που μόλις αρχίζουμε», δήλωσε ο Liisa Pohjolainen, ο οποίος είναι υπεύθυνος για θέματα νεολαίας και εκπαίδευσης ενηλίκων στο Ελσίνκι Ο Pasi Silander, διευθυντής ανάπτυξης της πόλης, εξήγησε: «Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ένα διαφορετικό είδος εκπαίδευσης για την προετοιμασία των ατόμων για την επαγγελματική ζωή. Πρέπει να πραγματοποιηθούν αλλαγές στην εκπαίδευση που είναι αναγκαίες για τη βιομηχανία και τη σύγχρονη κοινωνία. Γνωστικά αντικείμενα ειδικών μαθημάτων – μια ώρα της ιστορίας το πρωί, μια ώρα της γεωγραφίας το απόγευμα – έχουν ήδη καταργηθεί σταδιακά στα σχολεία Β/θμιας της πόλης του Ελσίνκι σε μαθητές πάνω από 16 χρονών και αντικαθίστανται από διδασκαλίες που αφορούν ειδικά θέματα. Για παράδειγμα, ένας έφηβος που ακολουθεί μια επαγγελματική κατεύθυνση σχετική με υπηρεσίες σε καταστήματα εστίασης, πλέον θα λαμβάνει μαθήματα, τα οποία θα περιλαμβάνουν στοιχεία μαθηματικών, ξένες γλώσσες (για να μπορεί να εξυπηρετήσει ξένους πελάτες), και δεξιότητες επικοινωνίας. Περισσότεροι μαθητές θα διδάσκονται επιπλέον και θέματα που αφορούν στοιχεία της οικονομίας , της ιστορίας των γλωσσών και της γεωγραφίας των άλλων χωρών της Ευρώπης. Υπάρχουν ακόμη αλλαγές που αμφισβητούν την παραδοσιακή μορφή μετωπικής διδασκαλίας που ο μαθητής απλά παρακολουθεί το μάθημα χωρίς να αμφισβητηθεί το περιεχόμενό της. Αυτές οι αλλαγές αφορούν την έμφαση στη συνεργατική μάθηση και την εργασία σε ομάδες.
www.edunea.gr (εκπαιδευτική πύλη)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου