Τρίτη 12 Μαΐου 2015

H μπαταρία Powerwall “ξεπούλησε” με παραγγελίες 800 εκατ. δολαρίων σε μια βδομάδα

Μια βδομάδα μετά την ανακοίνωση της μπαταρίας Powerwall από τον πρόεδρο της Tesla, Ήλον Μασκ, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δέχτηκε παραγγελίες για όλες τις μπαταρίες που μπορεί να διαθέσει μέχρι τα μέσα του 2016, οι οποίες μεταφράζονται σε δυνητικές πωλήσεις ύψους 800 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η ζήτηση για την Powerwall είναι τόσο μεγάλη που την πρώτη εβδομάδα μετά την παρουσίαση του προϊόντος η εταιρεία δέχθηκε παραγγελίες για 38.000 οικιακές μπαταρίες και 2.500 για τις μπαταρίες βιομηχανικής χρήσης.
Ο Μασκ δήλωσε ότι η Tesla θα πρέπει είτε να επεκτείνει το υπό κατασκευή υπερεργοστάσιο (Gigafactory) παραγωγής μπαταριών που φτιάχνει στη Νεβάδα με την Panasonic είτε να χτίσει ένα δεύτερο προκειμένου να ανταπεξέλθει στην τεράστια ζήτηση.
Μόνο η παραγωγή της Powerwall μπορεί εύκολα να καλύψει την παραγωγική ικανότητα των 50 GWh ετησίως σε συσκευές αποθήκευσης που θα κατασκευάζει η μονάδα από το 2016 και μετά.
Εάν τα νούμερα των παραγγελιών μεταφραστούν σε πωλήσεις τότε η εταιρεία θα εισπράξει όσα έλαβε από πωλήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015.
Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει πάντα. Η αλήθεια είναι ότι κάποιος μπορεί να παραγγείλει μια μπαταρία Powerwall διαδικτυακά χωρίς να χρειάζεται να δώσει τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας ή να πληρώσει προκαταβολή σε αντίθεση με τα 5.000 δολάρια που πρέπει να προκαταβάλει για να παραγγείλει ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι μπαταρίες Powerwall διατίθενται πολύ φθηνότερα από τις ανταγωνιστικές μπαταρίες ιόντων-λιθίου στο πλαίσιο μιας επιθετικής στρατηγικής απόκτησης υψηλού μεριδίου αγοράς και τόνωσης της ζήτησης.
Ένα ακόμα σημείο της στρατηγικής διάθεσης της Powerwall που πρέπει να διευκρινιστεί είναι πόσο στενά το προϊόν αυτό θα συνδυαστεί με τα φωτοβολταϊκά στέγης που εγκαθιστά μια άλλη εταιρεία του Μασκ, η SolarCity, την οποία διοικούν δύο εξάδελφοι του οραματιστή επιχειρηματία.
Η αμφιβολία έγκειται στο γεγονός ότι η SolarCity συνεργάζεται πολύ στενά με εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για να προωθήσει τα προϊόντα της και έτσι δεν είναι σαφές κατά πόσο θα εντάξει στα “πακέτα” της ένα προϊόν που υπόσχεται ενεργειακή αυτονομία εκτός δικτύου, όπως η Powerwall.
 ΠΗΓΗ econews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου