Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με θέμα: «Πιστοποίηση εκπαιδευτικών στην καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση και τη χρήση του αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή (CPR/AED)». Το σεμινάριο παρακολούθησαν 11 εκπαιδευτικοί του 2ου και του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κολινδρού και υπεύθυνοι επιμορφωτές ήταν ο εκπαιδευτικός- νοσηλευτής και διασώστης Γεώργιος Τσιτσιλέγκας και η διασώστρια του ΕΚΑΒ Κατερίνης Τερέζα Ευγενίδου.
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πρόγραμμα πιστοποίησης, το οποίο ήταν διάρκειας τεσσάρων ωρών.
Η καρδιακή ανακοπή μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Συνεχείς μελέτες και έρευνες δείχνουν ότι η εκπαίδευση σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσης στα θύματα καρδιακής ανακοπής. Ενώ οι πιθανότητες επιβίωσης είναι μόλις 5%, με την έγκαιρη και υψηλής ποιότητας ΚΑΡΠΑ σε συνδυασμό με τη γρήγορη Απινίδωση, φτάνουν σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και το 80%. Το πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα, στοχεύει στην εκμάθηση της σωστής και ποιοτικής ΚΑΡΠΑ, καθώς και στην εξοικείωση της χρήσης του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή.
Η καρδιακή ανακοπή μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Συνεχείς μελέτες και έρευνες δείχνουν ότι η εκπαίδευση σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσης στα θύματα καρδιακής ανακοπής. Ενώ οι πιθανότητες επιβίωσης είναι μόλις 5%, με την έγκαιρη και υψηλής ποιότητας ΚΑΡΠΑ σε συνδυασμό με τη γρήγορη Απινίδωση, φτάνουν σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και το 80%. Το πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εκπαιδευτικά μέσα, στοχεύει στην εκμάθηση της σωστής και ποιοτικής ΚΑΡΠΑ, καθώς και στην εξοικείωση της χρήσης του Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν διδάχτηκαν :
• Τα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια μας, έλεγχος του χώρου για εκτίμηση περιστατικού και πιθανούς αγνώστους κινδύνους, ενεργοποίηση προνοσοκομειακής φροντίδας
• Πώς ανοίγουμε, πώς ελέγχουμε και πώς καθαρίζουμε τον αεραγωγό
• Πώς ελέγχουμε την αναπνοή, πώς κάνουμε εμφυσήσεις, χρήση προστατευτικών μέσων για τις εμφυσήσεις
• Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιον πάσχοντα πρέπει να χορηγήσουν ΚΑΡΠΑ, πώς να το κάνουν αυτό, πώς επηρεάζει το εάν είναι ενήλικος, παιδί ή βρέφος, και ποια εναλλακτικά μέτρα πρέπει να ληφθούν εάν δεν έχει ο διασώστης προστατευτικά μέσα
• Χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (ΑΕΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου