Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής από το Υπουργείο Οικονομικών και Υποδομών πρόσκληση προς την εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για συζήτηση και επανεξέταση της πολιτικής των διοδίων. Αυτό επιβεβαιώνει στο «Ο.Β.» η Ειρήνη Ζαβρίδου, υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κάποια κρούση προς την εταιρεία προκειμένου να καθίσει στο τραπέζι των συζητήσεων για να υπάρξει κάποια αντίστοιχη συμφωνία όπως αυτή για την Ιόνια Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Ε65.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε εκπτώσεις στις τιμές των διοδίων, δωρεάν διελεύσεις για κατοίκους και όσους μετακινούνται εντός δήμων και μετάθεση της ολοκλήρωσης των έργων στους δύο παραπάνω μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι κατέληξαν σε αυτή τη συμφωνία για την εφαρμογή ελκυστικότερης πολιτικής διοδίων και μετάθεση της ολοκλήρωσης από τα τέλη του 2015 για το 2017.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη συμφωνία αφορά μόνο τις δύο από τις πέντε συνολικά συμβάσεις παραχώρησης και ειδικότερα την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Γιάννενα και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) και τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Λαμία - Ξυνιάδα - Ε65). Στη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται η Ολύμπια Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), ο «Αυτοκινητόδρομος Μορέας» (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη) και φυσικά ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» - ΠΑΘΕ (Μαλλιακός-Κλειδί).
Πάντως, όπως εξηγεί η κα Ζαβρίδου, οι εκπτώσεις, οι δωρεάν διελεύσεις και γενικότερα οι διευκολύνσεις, που προανήγγειλε ο κ. Σπίρτζης, ήδη ισχύουν για τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου». Ειδικότερα, ισχύει η κάρτα e-way μέσω της οποίας παρέχονται εκπτωτικά προγράμματα για φθηνότερες διελεύσεις, ενώ για τη διέλευση των ΑΜΕΑ από τα διόδια διατίθενται ηλεκτρονικές κάρτες. «Τα περισσότερα απ’ όσα ανακοινώθηκαν η εταιρεία τα εφαρμόζει ήδη» λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως οι συγκεκριμένες διευκολύνσεις αφορούν περιοχές στις οποίες οι χρήστες των αυτοκινητόδρομων δεν έχουν την εναλλακτική του παράπλευρου δικτύου.
Σε κάθε περίπτωση, η κα Ζαβρίδου ξεκαθαρίζει πως όταν η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» κληθεί από το αρμόδιο Υπουργείο να προσέλθει σε συζητήσεις, τότε θα το πράξει. Κάτι που, ωστόσο, δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.
Εκτός χρονοδιαγράμματος
Όσον αφορά τώρα στα έργα της εταιρείας που βρίσκονται σε εξέλιξη εντός των διοικητικών ορίων της Πιερίας, η υπεύθυνη επικοινωνίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» παραδέχεται πως δεν έχουν τηρηθεί τα χρονοδιαγράμματα, κάτι όμως για το οποίο δεν ευθύνεται η εταιρεία.
Ειδικότερα, στον κόμβο Αιγινίου υπάρχει καθυστέρηση λόγω της απομάκρυνσης των δικτύων κοινής ωφελείας. Κάτι αντίστοιχο, σε μικρότερη έκταση, συμβαίνει και στο βόρειο κόμβο της Κατερίνης, ωστόσο η επίλυση των προβλημάτων φαίνεται ότι έχουν δρομολογηθεί.
Στην έξοδο του Μακρυγιάλου τώρα, η οποία παραμένει εδώ και μήνες κλειστή λόγω της κατολίσθησης που σημειώθηκε, η κα Ζαβρίδου σημειώνει πως έχει ολοκληρωθεί η έρευνα και η γεωτεχνική μελέτη. Αυτή έδειξε πως τα πρανή και η ράμπα είχαν δημιουργηθεί με πολύ κακής ποιότητας υλικά και πρόκειται να γίνει πλήρης ανακατασκευή, η οποία θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του φθινοπώρου.
Μαρία Τσιώνη
Πηγή: Ολύμπιο Βήμαhttp://olympiobima.gr/oyte-prosklisi-oyte-syzitisi-gia-ta-diodia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου