Στην Ινδία φαίνεται πώς βρήκαν τον τρόπο να αποτρέπουν τους δημοσίους υπαλλήλους από τη «λούφα» και την «κοπάνα»…
O Ram Sewak Sharma είναι ένας γκριζομάλλης γραφειοκράτης που πέρασε τα τελευταία 5 χρόνια της ζωής του σε ένα γραφείο στην περιοχή Connaught Place του Νέου Δελχί. Στο διπλανό γραφείο καθόταν ο Nandan Nilekani, ο πρώην CEO της Infosys.
Μαζί έφτιαξαν το Aadhaar, το μεγαλύτερο πρόγραμμα βιομετρικής αναγνώρισης στον κόσμο, ο Nilekani από τη θέση του επικεφαλής της Αρχής Ταυτοποίησης της Ινδίας (UIDAI) και ο Sharma από τη θέση του Γενικού Διευθυντή.
Κι αν ο Nilekani αποχώρησε για να ασχοληθεί με την πολιτική, ο Sharma συνεχίζει το έργο έχοντας αναλάβει την κατασκευή ενός Σύστήματος Παρακολούθησης των Δημοσίων Υπαλλήλων σε όλη την Κεντρική Κυβέρνηση της Χώρας, το οποίο είναι φθηνό, ανοιχτό, προσβάσιμο στο κοινό μέσω διαδικτύου και μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο που θα φέρει επανάσταση στη διακυβέρνηση της Ινδίας.
Πώς λειτουργεί το σύστημα
Το εν λόγω σύστημα παρακολούθησης βασίζεται στον μηχανισμό βιομετρικής αναγνώρισης Aadhaar και λειτουργεί μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας attendance.gov.in, η οποία “τρέχει” προς το παρόν δοκιμαστικά επεξεργαζόμενη τα στοιχεία 50.000 δημοσίων υπαλλήλων από το Νέο Δελχί, που είναι διαθέσιμα online σε πραγματικό χρόνο.
Όπως φαίνεται παρακάτω, η ιστοσελίδα λειτουργεί τρόπον τινά ως ένα ψηφιακό παρουσιολόγιο καταγράφοντας την ώρα άφιξης και την ώρα αποχώρησης κάθε δημοσίου υπαλλήλου ονομαστικά.
Υπάρχει φυσικά μία κατηγοριοποίηση ανά υπουργείο και ανά τμήμα αλλά και μηχανή αναζήτησης όπου μπορεί κανείς να βρει ονομαστικά οποιονδήποτε δημόσιο υπάλληλο που είναι καταγεγραμμένος στο σύστημα.
Το γεγονός ότι τα στοιχεία αυτά είναι διαθέσιμα στον οποιονδήποτε, δημιουργεί μια αίσθηση αξιοπιστίας και διαφάνειας πρωτόγνωρη για τον Ινδικό Δημόσιο Τομέα, όπου οργιάζει η γραφειοκρατία.
Συνέπεια όλου αυτού είναι να ασκείται μεγάλη πίεση στους “κοπανατζήδες” και αυτούς που έρχονται καθυστερημένα ή φεύγουν πιο νωρίς από τη δουλειά τους, καθώς και στους προϊσταμένους τους που αναγκάζονται να τους ελέγχουν περισσότερο.
Η πρώτη δοκιμή στο Ranchi
Το πρωτοποριακό αυτό σύστημα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά από τον Sharma στην επαρχία Jharkhand.
Όπως λέει ο Sharma, στο δημαρχείο του Ranchi, πρωτεύουσα της Jharkhand, υπήρχαν υπάλληλοι που περνούσαν πάρα πολλές ώρες στο γραφείο και κάποιοι που ήταν συνέχεια στη “λούφα”. Οι “κοπανατζήδες” και οι “λουφαδόροι” αποτελούν τεράστιο αντικίνητρο για τους συνεπείς υπαλλήλους, εξηγεί.
Έτσι έβαλε σε εφαρμογή το ψηφιακό παρουσιολόγιο αξιοποιώντας το σύστημα βιομετρικής αναγνώρισης Aadhaar. Βιομετρικά σκάνερ παίρνουν το δακτυλικό αποτύπωμα κάθε υπαλλήλου, το στέλνουν στους servers της UIDAI για ταυτοποίηση και κατόπιν τα στοιχεία ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα attendance.jharkhand.gov.in
Το πρωτοποριακό ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων της επαρχίας Jharkhand λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 2014 και επεξεργάζεται στοιχεία 34.000 δημοσίων υπαλλήλων, σε 69 τμήματα από 24 περιοχές.
Στόχος ένα ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο για ολόκληρη την Ινδία
Ο Sharma έλαβε την εντολή να δημιουργήσει αντίστοιχη πλατφόρμα για τους υπαλλήλους του Νέου Δελχί τον περασμένο Ιούλιο. Εκτός από την attendance.gov.in σε δοκιμαστική φάση είναι και η mod.attendance.gov.in, που θα καταγράφει τις παρουσίες των υπαλλήλων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Το συνολικό κόστος μέχρι στιγμής δεν ξεπερνά τις 500.000 δολάρια.
Τελικός σκοπός του Sharma είναι να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο δημοσίων υπαλλήλων σε ολόκληρη τη χώρα. “Μπορεί να εξελιχθεί σε ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την Κυβέρνηση. Είμαστε μόνο στην αρχή”, λέει ο ίδιος με μεγάλο ενθουσιασμό.
Τον ενθουσιασμό αυτό, σίγουρα δεν συμμερίζονται πολλά άλλα κυβερνητικά στελέχη, που δεν έχουν συνηθίσει τέτοιου είδους ασφυκτικό έλεγχο.
Πηγή: news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου