Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Eπτά στους δέκα Έλληνες απευθύνονται στα ιδιωτικά εργαστήρια

To νέο τοπίο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και ο ρόλος του εργαστηριακού γιατρού σε αυτό ήταν το θέμα του Forum που διοργάνωσε ο Συνεταιρισμός Εργαστηριακών Medisyn, με την συμμετοχή της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.
Στο πλαίσιο της ομιλίας του ο καθηγητής του τομέα Οικονομικών της Υγείας της ΕΣΔΥ κος Γιάννης Κυριόπουλος, παρουσίασε μελέτες από τις οποίες έχει προκύψει ότι στα ιατρεία του ΠΕΔΥ η επισκεψιμότητα μετά βίας φτάνει το 7% ,την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό στα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια φτάνει το 66%.

Ο αντίστοιχος δείκτης ικανοποίησης από την παροχή ιατρικών υπηρεσιών δείχνει τους πολίτες στο 67% να δηλώνουν ότι η ποιότητα είναι από πολύ κακή έως μέτρια στα Ιατρεία ΠΕΔΥ.
Αντίθετα το 76,9% εκτιμούν ότι η ποιότητα των υπηρεσιών είναι καλή έως πολύ καλή ,στα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια. Ενώ στο 55,59% στο σύνολο της ιατρικής περίθαλψης ήταν η μεταβολή της δαπάνης των νοικοκυριών στην υγεία την τριετία 2009-2012.
Ο Μανόλης Κουταλάς Γενικός Δ/της του Medisyn ,επεσήμανε ότι σε μια χώρα που βρίσκεται υπό οικονομικό στραγγαλισμό είναι προκλητικό την ώρα που οι δημόσιοι πάροχοι υπηρεσιών πρωτοβάθμιας παρουσιάζουν τεράστιες ελλείψεις σε τεχνολογικές υποδομές και επιστημονικό ανθρώπινο δυναμικό, να γίνονται σχεδιασμοί που δείχνουν να μην λαμβάνουν υπόψη, ότι υπάρχει ήδη ικανός αριθμός ιδιωτικών εργαστηρίων, που καλύπτει όλο το ιδιόμορφο γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας μας και έχει ήδη επενδύσει στον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Medisyn Γιώργος Βιδάκης τόνισε ότι οι τοπικές συνεργασίες, συνενώσεις, συνέργειες, βελτιστοποιημένες και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, μπορούν να αποτελέσουν λύση βιωσιμότητας και ανάπτυξης για το μέλλον, μόνο με την προϋπόθεση ότι θα λειτουργούν αυτόνομα μεν αλλά κάτω από τον κεντρικό συντονισμό ενός Δικτύου.
«Σκοπός του θα είναι να ενισχύει μέσω συνεχόμενης εκπαίδευσης την επιστημονικότητα των ιατρών, θα παρέχει κεντρικοποιημένες υπηρεσίες βελτιστοποίησης λειτουργικού κόστους, μηχανογραφικών εφαρμογών, παραδοσιακού και ψηφιακού marketing, διαχείρισης κεντρικών συμφωνιών και οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με τους κλινικούς ιατρούς με αποτέλεσμα την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ΠΦΥ και στόχο το καλό της Υγείας του Εξεταζόμενου Πολίτη», κατέληξε ο κ. Βιδάκης.
ΠΗΓΗ http://www.thestival.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου