Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ανταγωνισμός στο γάλα φέρνει μειώσεις στις τιμές



Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι γαλακοβιομηχανίες, οι οποίες με εξαίρεση τη FrieslandCampina φαίνεται να προβληματίζονται από το κόστος που θα έχει μια απευθείας μείωση των τιμών
Σε στάση αναμονής βρίσκονται οι γαλακοβιομηχανίες, οι οποίες με εξαίρεση τη FrieslandCampina φαίνεται να προβληματίζονται από το κόστος που θα έχει μια απευθείας μείωση των τιμών
Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr
Περισσότερο αποτελεσματική -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- από τα μέτρα που υιοθετήθηκαν στο πλαίσιο της εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, όπως η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος κατά δύο ημέρες, αποδεικνύεται η πρόσφατη παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης για το ζήτημα της ακρίβειας στο γάλα.
Υστερα από τη FrieslandCampina (Νουνού), η οποία άνοιξε τον δρόμο στις αρχές της περασμένης εβδομάδας μειώνοντας κατά 0,05 λεπτά τις τιμές στο γάλα μακράς διαρκείας, και τον «Σκλαβενίτη» που ακολούθησε, προαναγγελοντας μείωση σε όλους τους κωδικούς γάλακτος κατά 5%, ήρθε η σειρά της «Γαλαξίας» να ρίξει τις τιμές στο γάλα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», καθοριστικό ρόλο στην απόφασή τους έπαιξε η πρωτοβουλία του «Σκλαβενίτη», ο οποίος -όπως παρατηρούν οι ίδιες πηγές- στη διάρκεια της κρίσιμης συνάντησης που είχαν εκπρόσωποι της γαλακτοβιομηχανίας και των σούπερ μάρκετ με τον υφυπουργό Ανάπτυξης κράτησε κλειστά τα χαρτιά του, αποφεύγοντας να πάρει θέση.
Η αλλαγή στάσης ενός από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της χώρας και άμεσου ανταγωνιστή δεν θα μπορούσε να μείνει χωρίς απάντηση. Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε χωρίς άλλη καθυστέρηση να ακολουθήσει, μειώνοντας τις τιμές του φρέσκου γάλακτος σε όλες τις συσκευασίες (500 ml, 1 lt και 2 lt), προκειμένου να παραμένει ελκυστική στους καταναλωτές, οι οποίοι στρέφονται συνεχώς σε φθηνότερες λύσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, σε ανάλογη κίνηση έχει προχωρήσει και η αλυσίδα Market In, η οποία τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς.
Στάση αναμονής 
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι αποφάσεις και των υπόλοιπων λιανέμπορων, και κυρίως των μεγάλων δυνάμεων του χώρου, όπως η «Μαρινόπουλος», η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο «Βερόπουλος», η ΜΕΤΡΟ, η Lidl και η βορειοελλαδίτικη «Μασούτης», οι οποίοι καλούνται να δώσουν τη δική τους «απάντηση» στον ανταγωνισμό. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως δεν θα αργήσουν να «σηκώσουν το γάντι», παρότι κάτι τέτοιο θα πλήξει την κερδοφορία τους. «Αυτή τη στιγμή, όλοι μελετάνε, υπολογίζουν και ζυγίζουν τι θα πράξουν», επισημαίνει άνθρωπος με πολύ καλή γνώση της αγοράς. Πάντως, πηγές από τη «Μαρινόπουλος», με τις οποίες επικοινώνησε η «Η», σπεύδουν να χαμηλώσουν τον πήχυ, τονίζοντας πως εδώ και δύο χρόνια έχουν χαμηλώσει σημαντικά τις τιμές στο γάλα και δεν περίμεναν τις «παραινέσεις» της κυβέρνησης για να ανταποκριθούν στην ανάγκη των καταναλωτών για φθηνότερες τιμές. Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως η «Μαρινόπουλος» κάθε Δευτέρα και Τρίτη πωλεί όλες τις μάρκες φρέσκου γάλακτος κάτω από 1 ευρώ, ενώ και τις υπόλοιπες ημέρες οι τιμές της είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικές, όχι μόνο στο φρέσκο γάλα αλλά και στο μακράς διαρκείας.
Προβληματίζει το κόστος 
Την ίδια ώρα, σε στάση αναμονής βρίσκονται και οι γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες με εξαίρεση τη FrieslandCampina φαίνεται να προβληματίζονται από το κόστος που θα έχει μια απευθείας μείωση των τιμών. «Υστερα από έξι χρόνια ύφεσης δεν έχουμε την πολυτέλεια να προχωρήσουμε σε τέτοιου είδους κινήσεις, που θα επιβαρύνουν τα περιθώρια κέρδους μας, τα οποία ήδη πιέζονται ασφυκτικά», σημειώνει στέλεχος της γαλακτοβιομηχανίας, προσθέτοντας πως πολλά θα εξαρτηθούν και από τις κινήσεις των ανταγωνιστών.
ΠΗΓΗ http://www.imerisia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου